- Home Page /
- FAQ
Hvad kan vi hjælpe med?
-
Din ordre
-
Levering
-
Betalingsmetoder
-
Reklamation
-
Returnering
-
Rabatter & Bonuskoder
-
Butikken i Skovlunde
-
Særlige regler for varer købt i butikken
-
Vilkår & handelsbetingelser
-
Din ordre
-
Mest alm. spørgsmål vedrørende "Din ordre"
Hvor er min pakke?
Når din pakke er afsendt, modtager du et trackingnummer på den e-mail, der er brugt under bestillingen.- Har du valgt GLS kan du følge pakken, ved at indtaste dit trackingnummer her
- Har du valgt DAO kan du følge din pakke herKan jeg ændre min ordre?
Ja, indtil din ordre er pakket og sendt, kan du ændre i din bestilling.Når vi har pakket din ordre færdigt, modtager du automatisk en mail med besked om at ordren er pakket og sent samt information om dit sporingsnummer - herefter er det ikke længere muligt at ændre på din ordre!
Vi forbeholder os også ret til at afvise ændringer af ordre i vores højsæsoner omkring Fastelavn, Sidste Skoledag og til Hallowen.
Hvis du vil ændre på din ordre, skal du sende os en mail med dine ønsker til ændring. Men du skal være opmærksom på at ændring af en eksisterende ordre kan medføre forlængelse af leveringstiden.
Kan jeg annullere min ordre?
Ja naturligvis, indtil din ordre er pakket og sendt, kan du annullere i din ordre.Når vi har pakket din ordre færdigt, modtager du automatisk en mail med besked om at ordren er pakket og sent samt information om dit sporingsnummer - herefter er det ikke længere muligt at annullerer din ordre! Ønsker du ikke længere at modtage varerne, skal du blot nægte benytte dig af returretten.Bliver min ordre leveret samlet?
Ja, alle varer der tilbydes på www.festtema.dk er registreret som lagervare i Skovlunde og sendes samlet.Skulle der alligevel være fejl kontakter vi dig hurtigst muligt, så vi i fællesskab kan finde den løsning der passer dig bedst.
Hvornår trækker i penge for min ordre?
Vi trækker først pengene for din ordre, når den er afsluttet og afsendt fra vores lager.Kundens ansvar!
Det er 100% dit (kundens) ansvar at oplysninger afgivet i forbindelse med din ordre er rigtige. Disse oplysninger bruges primært som fakturerings- og leveringsgrundlag samt status og varsel i øvrigt pr. SMS og email omk. levering/afhenting i GLS Pakkeshops og er således kritiske for at ordren kan leveres.Ordre som ikke kan leveres eller ikke bliver afhentet som følge af manglende/forkerte oplysninger bliver returneret til Festtema når liggefristen hos GLS udløber. Når vi modtager varen retur krediteres det oprindelige varekøb, men ALLE omkostninger til fragt/forsendelse modregnes i det oprindeligt betalte beløb inden krediteringen udbetales, og afholdes således af dig (kunden).
Kategorier
-
-
Levering
-
Levering
Levering af varer fra festtema.dk
Varer, der kan bestilles online, er registreret som lagervarer på vores centrallager i Skovlunde, og leveres typisk 1-2 hverdage efter dit køb.Er der sket en fejl, så varen alligevel ikke er på lager, bliver du kontaktet hurtigst muligt på enten telefon eller e-mail, så vi i fællesskab kan finde den løsning, der passer dig bedst.
Levering i Danmark
Til danske adresser og danske pakkeshops kan du vælge mellem forskellige leveringsformer med GLS.- GLS leverer mandag til fredag og kan håndtere pakker op til 30 kg. til pakkeshops & privat adresser samt op til 50 kg. til erhvervsadresser.
Leveringstiden er typisk fra dag til dag på hverdage til alle brofaste adresser. Ved levering til Bornholm, Læsø og andre ikke brofaste Øer skal der påregnes en dag ekstra til levering.
Festtema.dk kan IKKE levere til Postboks adresser!
Levering til Grønland, Island & Færøerne
Til adresser på Grønland, Island og Færøerne leveres med Postnord, og den angivne pris tager udgangspunkt i forsendelse med Fly.Leveringstiden med Postnord er typisk:
- Færøerne: 3 hverdage + toldbehandling
- Grønland: 4-6 hverdage
- Island: 3-4 hverdag + toldbehandling
Generelt
Der gives ingen garanti for leveringstiden. Alle ovenstående leveringstider er vejledende, og levering senere end angivet giver ikke ret til reklamation, ”nægtet modtagelse” eller at efterlade pakken uafhentet i en pakkeshop.Afhent din ordre i Skovlunde
Du kan også vælge at afhente din ordre i butikken i Skovlunde. Ordrer, der skal afhentes i Skovlunde, pakkes efter samme princip, som ordrer der skal sendes og kan typisk hentes samme hverdag, som de er bestilt, hvis ordren er modtaget inden kl. 13.00.Ordrer til afhentning, der er modtaget efter kl. 13.00, i weekenden eller på helligdage, kan afhentes førstkommende hverdag efter kl. 13.00.
Check leveringstiden til din adresse, indtast det postnummer pakken skal leveres til
Normal leveringstid til er
Leveringstiden er GLS’ normale leveringstid til det oplyste postnummer og Festtema giver ikke garanti på leveringstiden
Kategorier
-
-
Betalingsmetoder
-
3 måder at betale på
Hos festtema.dk skal du betale for dine varer, før vi afsender din ordre, og for at det skal være så nemt som muligt, tilbyder vi som standard 3 slags betalingsformer:
1 - Betalingskort
Du kan betale online med følgende betalingskort:- Dankort
- Visa
- VisaDankort
- VisaElectron
- MasterCard
- MasterCard Debit.
Betaling med privatkort er gebyrfrit, mens betaling med firmakort opkræves det af kortudsteder pålagte gebyr. Vi kan ikke på forhånd oplyse, hvad dette gebyr er, da det varierer fra kortudsteder til kortudsteder. Eventuelle gebyrer kan dog oplyses i forbindelse med gennemførelse af bestillingen, før endelig godkendelse af betalingen.
Der kan aldrig trækkes et højere beløb end det, du har godkendt ved købet. Selve betalingen trækkes først, når ordren er afsendt. Festtema.dk fremsender herefter en faktura som dokumentation for selve transaktionen.
Sikkerhed ved betaling med kort
Betaling med kort er altid den sikreste betalingsform for dig som forbruger. Ved onlinebetaling med kort hos festtema.dk er du nemlig sikret mod misbrug.Selve transaktionen håndteres af Bambora, en af Skandinaviens største og ældste leverandører af betalingsløsninger. Bambora anvender SSL (Secure Socket Layer) i kommunikationen til NETS. De data, der sendes i forbindelse med dit køb, er således krypteret, og det er kun NETS, der kan læse disse. Hverken festtema.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.
2 – EAN betaling
Det er også muligt at betale med EAN-nummer.Betaling med EAN-nummer er forbeholdt offentlige virksomheder og institutioner med et gyldigt EAN-nummer.
Valget af denne betalingsform sker i forbindelse med check-out og vælges som alternativ til standardbetalingsformen med kort.
OBS: Kunder fra Københavns kommune, der betaler med EAN-nummer, skal desuden huske at angive bruger-ID sammen med gyldigt EAN-nummer.
3 - Bank overførsel
Som erhvervskunde er det desuden muligt at betale via bankoverførsel.Denne service er udelukkende for erhvervskunder, og vi gør opmærksom på, at varerne IKKE sendes før betalingen er registreret på vores konto i Sydbank.
Ved betaling via bankoverførsel skal der angives ordrenummer som reference for indbetalingen.
Selve betalingsgrundlaget er en ordrebekræftelse, eftersom en egentlig faktura først genereres når varen afsendes fra vores lager i Skovlunde. I forlængelse heraf fremsendes en faktura på e-mail.
OBS: Betaling via bankoverførsel pålægges et administrationsgebyr på kr. 29,-.
Kategorier
-
-
Reklamation
-
Reklamation
Der ydes 2 års reklamationsret på alle produkter i henhold til købeloven. Dette betyder, at du i tilfælde af en mangel ved varen enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen.
Den endelige løsning afhænger af den konkrete situation og betinges af, at reklamationen er berettiget og ikke opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadevoldende adfærd. En eventuel fejl eller mangel skal i henhold til købeloven påberåbes inden for rimelig tid efter manglen viser sig. Det er din pligt at angive og såfremt det bliver forlangt vise, hvordan fejlen eller manglen har ytret sig.
Første skridt ved reklamation er ALTID at kontakte kundeservice, så vi kan sikre at sagen håndteres korrekt og klares hurtigst muligt. Kontakter du kundeservice, fremsendes en udførlig beskrivelse af, hvordan en reklamation klares nemmest og hurtigst for alle parter.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Har du kontaktet kundeservice, kan vi endda fremsende en forudbetalt returlabel.
Varen sendes til:
Festtema.dk
Meterbuen 15
2740 SkovlundeNår du returnerer varen, skal du altid vedlægge ordrenummer og oplyse, hvad problemet er. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Og husk desuden at varen altid skal sendes tilbage forsvarligt indpakket, og med original emballage samt eventuelt display materiale.
Sådan håndteres en reklamation i praksis
For at vi kan håndtere din reklamation, skal vi bruge noget dokumentation for den fejl eller mangel, som reklamationen bunder i.Uden dokumentation kan sagen ikke afgøres, og det vil ikke være muligt for os at behandle og afslutte reklamationen. Dette indebærer at udbetale penge, ombytte varer eller på anden vis kompensere for berettigede reklamationer.
Med mere end 50.000 transaktioner årligt og mange 100.000 enkeltvarer solgt og leveret, kan produktionsfejl og fejl i ordrehåndtering ikke undgås. Men vi skal alligevel bruge dokumentation i hvert enkelt tilfælde.
Sådan dokumenteres en reklamation:
I nogle få tilfælde kan vi nemt se, hvad reklamationen drejer sig om ud fra et billede af varen (billeddokumentation), men som regel skal vi have varen retur (fysisk returnering), for at vi kan vurdere den enkelte sag.Dette er hverken for at komplicere eller forhale processen, men for at vi ved selvsyn kan vurdere reklamationen, og så vi kan dokumentere problemet overfor producent, fragtmand eller anden interessent.
Billeddokumentation:
- Send billede/billeder som vedhæftet fil til info@festtema.dk og husk at angive dit oprindelige ordrenummer.
- Send billede/billeder som SMS/MMS til telefon 30737019 og husk at angive dit oprindelige ordrenummer.
Returforsendelse
Skal en vare retur for at vi kan håndtere reklamationen, kan du naturligvis komme forbi med varen selv eller sende den til os.Vi dækker naturligvis alle rimelige omkostninger til returneringen af varer, hvis en reklamation er berettiget, men som udgangspunkt er det dit ansvar at returnere varerne til os.
Rimelige omkostninger svarer til prisen på returfragten som vi tilbyder via GLS for kr. 45,- Du kan eventuelt købe en returlabel via dette link til shoppen.
Behandling af reklamationen
Når dokumentation for reklamationen er modtaget, hvad enten det er billeddokumentation eller fysisk returnering af varen, bliver sagen undersøgt, og vi vender tilbage til dig med et svar på afgørelsen inden for maksimalt 2 hverdage, men oftest hurtigere.Er reklamationen berettiget, finder vi sammen ud af hvilken løsning, der passer dig bedst. Typiske løsninger på en berettiget reklamation er eksempelvis:
- Dekort
- Ombytning
- Ombytning til alternativ vare
- Kreditering
Express håndtering af din reklamationssag
Vi kan desværre IKKE omgå ovenstående proces, uanset om reklamationen er berettiget eller ej.Produktinfo
Husk på at Festtema sælger udklædning, pynt og dekoration IKKE legetøj eller hverdagstøj designet til hverdagsbrug. Læs mere om produktinformation i vores handelsbetingelser.Afviste reklamationer
I enkelte tilfælde afvises reklamationer.Afviser vi en reklamation, refunderes eventuelle omkostninger til returnering ikke, og vi sender heller ikke varen/varerne retur til dig, med mindre du betaler for fragten.
Er du uenig i beslutningen, kan du tage sagen op med e-mærket, eller du kan indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning på Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder
klageportalen her.
Kategorier
-
-
Returnering
-
Brug af returretten
Har du fortrudt dit køb, kan du returnere varen i ubrudt stand og i original emballage inden for 14 dage efter modtagelse.
Hvis du vil returnere en vare, skal du altid huske at anmelde din brug af returretten hvilket gøres via nedenstående returformular.
Når du returnerer varen, afholder du selv fragtomkostningerne, og du får derfor ikke en pakkelabel tilsendt. Det er vigtigt, at du gemmer en kvittering med trackingnummer på pakken. Dette er et bevis for, at du har sendt varer retur til os, hvis pakken skulle forsvinde undervejs. Husk at varen skal pakkes forsvarligt ind og bør sendes tilbage som pakke og IKKE som brev.
Du kan købe en billig returfragt med GLS af festtema.dk lige her for kun 45,- kr.
- så kan pakken spores, er fuldt forsikret og adresseret til os.Returpakken sender du til:
Festtema
Meterbuen 15
2740 SkovlundeHusk desuden tydelig angivelse af dit oprindelige ordrenummer. Så ved vi, hvem der skal have penge retur og du undgår et unødvendigt administrationsgebyr på 49,- kr.
Festtema.dk modtager ikke returvarer, der er sendt på efterkrav eller sendt uden omdeling. Pakker, der bliver sendt til os uden omdeling, vil IKKE blive afhentet, men returneres typisk af Postnord eller GLS, når liggefristen udløber.
Aflevér dine returvarer i butikken
Du kan også selv returnere dine returvarer i butikken i Skovlunde.Ved personlig returnering af varer købt online skal du være opmærksom på, at vi modtager og kvitterer for modtagelsen af dine returvarer i butikken. Tilbagebetaling/ kreditering foregår dog altid via bogholderiet senest 14 dage efter modtagelsen og altid via samme betalingsform som ved det oprindelige køb.
OBS! Varer købt i Festtema Butikken i Skovlunde skal byttes/returneres i butikken og kan ikke sendes retur. Specifikke vilkår & betingelser for køb i butikken fremgår af kvitteringen.
Ombytning:
Festtema ombytter ikke varer i traditionel forstand. I stedet opfordrer vi vores kunder til at benytte returretten og så genbestille den eller de varer, som der ønskes ombyttet til.Denne løsningsmodel sikrer ikke bare hurtigere levering, men er også den eneste måde hvorpå vi kan sikre, at det, der er bestilt, også er tilgængeligt som lagervarer i det øjeblik, vi modtager en bestilling.
Varer købt online kan IKKE ombyttes i butikken, heller ikke ”bare” til en anden størrelse eller farve.
Online køb kan returneres i butikken, men krediteres via bogholderiet. Butikken kan IKKE udbetale tilgodehavende for returnerede varer, og værdien af disse kan IKKE modregnes et eventuelt nyt køb i butikken.
Begrænsning af returretten
Af hensyn til hygiejne og din tryghed som kunde, kan følgende produkter hverken returneres eller byttes hvis emballagen er brudt:- Parykker
- Oppustelige effekter
- Kontaktlinser
- Makeup
- Vipper
- Skæg
- Undertøj
- Andre éngangsartikler
Kategorier
-
-
Rabatter & Bonuskoder
-
Rabatter og bonuskoder
På www.festtema.dk bruges bonuskoder, som udløser rabat.
Har du en gyldig rabatkode, taster du den ind i forbindelse med bestilling, og du kan indtaste koden i ”kurven” eller på ”bestillingssiden”. Så kan du se, hvad rabatten udgør i kroner og øre før endelig godkendelse/betaling.
Rabatter gives udelukkende på varekøb og ALDRIG på fragt.
Volumenrabat
Udover kampagnerabatter gives der også volumenrabatter i forbindelse med køb af større mængder. Står du og skal købe stort ind, skal planlægge et event eller bestille mange af den samme vare, er du altid velkommen til at kontakte os.Rabataftale
Vi har også mulighed for at indgå egentlige rabataftaler, som løber over længere tid. Rabataftaler er typisk noget, vi indgår med Eventbureauer, Danseskoler og andre typer af virksomheder og organisationer som løbende har et behov for kostumer, udklædning, pynt & dekoration.Er du interesseret i volumenrabat eller en løbende rabataftale, så kontakt kundeservice på info@festtema.dk eller ring på telefon 7020 3740 for at høre om vi kan gøre noget for dig.
Alle aftaler om rabat er eksklusive og personlige og må ikke deles med andre. Festtema.dk forbeholder sig ret til at ophæve indgåede aftaler om rabat med øjeblikkeligt varsel ved misbrug eller mistanke om misbrug - herunder deling af rabatkoder på diverse online fora og kupon-sider.
OBS: UGYLDIGE Rabatkoder.
Fra tid til anden dukker der ”rabatkoder” eller tilbud om rabatkoder op på diverse rabatsider og dealsites, som eksempelvis: Rabble.dk, Rabatkoder.com, Kampagnekode.info og e-rabatkode.dk.
Festtema.dk samarbejder ikke med disse sider og koderne er ubrugelige på festtema.dk
Kategorier
-
-
Butikken i Skovlunde
-
Butikken i Skovlunde
Danmarks festligste kostume butik!
Danmarks festligste butik med kostumer, udklædning & dekoration
Meterbuen 15
2740 SkovlundeDu er altid velkommen til at besøge os i butikken i Skovlunde. Vi har ca. 500 kvardratmeter fulde af festlige ting, prøverum, spejle og venlig betjening.
Du kan betale med kontanter, Dankort, EAN nummer og naturligvis de samme kreditkort som vi modtager online.Butikkens åbningstider:
Mandag: 10.00 - 18.00
Tirsdag: 10.00 - 18.00
Onsdag: 10.00 - 18.00
Torsdag: 10.00 - 18.00
Fredag: 10.00 - 18.00Lørdag: 10.00 - 15.00
Søndag: LUKKETSortiment:
Butikken ligger i forbindelse med vores lagerfaciliteter, så alt hvad du ser online er også tilgængeligt i Butikken.Vi tilstræber at have alle varer repræsenteret i butikken, men kan du ikke lige finde det du har set online henter vi det gerne.
Samtidig er der varer i butikken som ikke er synlige online. Det sker med varer som ikke egner sig til forsendelse eller fordi
varen kun findes i så lille antal at det ikke kan svarer sig at oprette den online.Adresse:
FESTTEMA
Meterbuen 15
2740 Skovlunde
Kategorier
-
-
Særlige regler for varer købt i butikken
-
Særlige regler for varer købt i butik
Som kunde skal du være opmærksom på, at der gælder forskellige regler for varer købt i butikken og varer bestilt online.
Varer købt i butikken er omfattet af salgsbetingelserne for detailhandel og IKKE de her på siden angivne salgsbetingelser for fjernhandel.
Returnering
Varer købt i butikken skal ALTID returneres ved personlig henvendelse i butikken og kan IKKE returneres pr. ”post”. Husk at medbringe bon som dokumentation for køb, ved returnering.Vi oplever desværre, at butikkens kunder returnerer varer, som var de købt online, og vi kan ikke behandle disse.
- Vi kan ikke se oplysninger om kunden på en bon fra butikken.
- Vi kan ikke kreditere (tilbageføre penge) ud fra en bon.
- Du kan som kunde ikke afgive lovmæssig kvittering for modtagelse af kreditering.
Varer købt i butikken, som alligevel bliver returneret til os pr. post, opbevares i 14 dage, hvorefter varerne bortskaffes. Hvis pakken indeholder tydelig information om, hvem der har sendt pakken, inkl. kontaktoplysninger, kontakter vi afsender.
Vi bruger ikke ressourcer på at identificere ikke oplyste afsendere og sender ej heller varerne tilbage uden forudgående betaling af fragtomkostninger.
Dokumentation for køb
Skal du returnere eller reklamere over en vare købt i butikken i Skovlunde, skal du være opmærksom på, at vi forbeholder os ret til at afvise din henvendelse, hvis ikke du medbringer dokumentation for købet.Udelukkende original faktura for købet er gyldigt som dokumentation. Hverken dankortkvittering, eller kontoudtog accepteres som gældende.
Kategorier
-
-
Vilkår & handelsbetingelser
-
Vilkår og betingelser
VILKÅR & HANDELSBETINGELSER
Det er ikke tilladt for personer under 18 år selv at handle på festtema.dk. Hvis du er under 18 år, kan aftalen indgås af fx dine forældre, din værge eller en anden myndig person. Ved bestilling accepterer køberen at have læst handelsvilkårene for festtema.dk.
Festtema.dk sælger udklædning, pynt & dekoration. Vi sælger ikke legetøj og kvaliteten på udklædning & kostumer kan IKKE sammenlignes med almindeligt tøj.
Alle varer, som vises online og kan lægges i kurven, er registreret som lagervarer på visningstidspunktet. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Alle priser er angivet i danske kroner inklusive moms og alle andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Ordrer, der modtages før kl. 13.00 på hverdage, pakkes og sendes samme dag. Ordrer, der modtages efter kl. 13.00 på hverdage, i weekenden og på helligdage, bliver håndteret den først kommende hverdag. Der kan desværre ikke givers garanti for annullering eller ændring af ordrer, når den er lagt. Vi prioriterer hurtig levering, og derfor gør vi alt for at sende ordrer til pakning så hurtigt som muligt, somme tider også udenfor normal åbningstid. Så snart en ordre er pakket, kan den derfra ikke længere ændres eller annulleres.
Køb:
Alle aftaler indgås med Funny Business International ApS, og på festtema.dk indgås alle aftaler på dansk. Enhver tvist mellem forbrugeren og festtema.dk skal løses i overensstemmelse med dansk ret. Eventuelle tvister skal indbringes for en kompetent dansk domstol.Dokumentation og vejledning:
Hvis der findes produktbeskrivelser eller brugervejledninger til varen, sendes disse fra festtema.dk som en vedhæftet fil sammen med din ordrebekræftelse. Ønsker du yderligere vejledning eller rådgivning fra festtema.dk, er denne udelukkende af vejledende karakter.Produktinfo
kvaliteten på udklædning & kostumer kan IKKE sammenlignes med almindeligt tøj. Vores børnekostumer er lavet til udklædning ikke til leg og er produceret til brug op til et par gange.Egns-tøj (typisk tyrolertøj) i ægte skind og/eller 100% bomuld er dog rigtigt tøj i meget høj kvalitet og kan bruges igen og igen blot man følger anvsningerne for vask og vedligehold.
Ved tvivlsspørgsmål anbefales det altid at tage kontakt til kundeservice via mail eller telefon.
Størrelser:
Festtema forhandler udklædning fra mange forskellige producenter og producenter fra mange forskellige lande. Så størrelser er ikke bare størrelser; en "Italiensk small" er ikke det samme som en "Amerikans small".
Derfor har vi også angivet hvad vi kalder "vores størrelser" i alle størrelsesguides. Så kan opleve at have bestilt en varer produceret til det Amerikanske marked, hvor producente har angivet det som eksempelvis large, men solgt af os som XL.
Er du i tvivl anbefaler vi at du kontakter kundeservice.
Levering af varer fra festtema.dk:
Varer, der kan bestilles online, er registreret som lagervarer på vores centrallager i Skovlunde og leveres typisk 1-2 hverdage efter dit køb.Er der sket en fejl, så varen alligevel ikke er på lager, vil du blive kontaktet hurtigst muligt, enten via telefon eller e-mail, så vi i fællesskab kan finde den løsning, der passer dig bedst.
Til danske adresser og danske pakkeshops kan du vælge mellem forskellige leveringsformer med GLS.
Leveringstiden er typisk fra dag til dag (på hverdage) til alle brofaste adresser. Ved levering til Bornholm og Læsø og andre ikke brofaste Øer, skal der påregnes en dag ekstra til levering.Til adresser på Grønland, Island og Færøerne leveres med Postnord, og den angivne pris tager udgangspunkt i forsendelse med Fly.
Leveringstiden med Postnord er typisk:
Færøerne: 3 hverdage + toldbehandling
Grønland: 4-6 hverdage
Island: 3-4 hverdag + toldbehandlingLevering anses for at være sket, når ordren er leveret på leveringsadressen, og varen er kommet i kundens besiddelse, dvs. når ordren er overgivet til kunden eller nogen på dennes vegne. Herefter er det køber, der bærer risikoen for skader på produktet.
Der gives ingen garanti på leveringstiden. Alle ovenstående leveringstider er vejledende, og levering senere end angivet giver ikke ret til annullering af ordrer.
Du kan også vælge at afhente din ordre i butikken i Skovlunde. Ordrer, der skal afhentes i Skovlunde, pakkes efter samme princip som ordrer, der skal sendes, og kan typisk hentes samme hverdag, som de er bestilt, hvis ordren er modtaget inden kl. 13.00.
Ordrer til afhentning, der er modtaget efter kl. 13.00, i weekenden eller på helligdage kan afhentes førstkommende hverdag efter kl. 13.00.
Eventuelle fejl på siden:
Fejl sker, men det er heldigvis sjældent på trods af, at vi har mere end 12.000 varenumre på lager.
Vi tager forbehold for lagerfejl, trykfejl og prisfejl. I tilfælde af fejl, eller når teknikken driller, forbeholder vi os retten til at annullere ordren, efter vi har informeret køber om dette.
I tilfælde af fejl kontakter festtema.dk kunden hurtigst muligt og senest førstkommende hverdag, efter en ordre er modtaget.
Transportskade:
Ved levering kvitteres der med underskrift for modtagelsen, og for at varen er modtaget uden synlige transportskader. Såfremt emballagen er brudt og/eller skadet, skal dette altid noteres på fragtbrevet, og du skal undersøge, om selve varen har lidt skade. Hvis varen har en synlig skade som følge af, at emballagen er skadet, kan du afvise leveringen, og festtema.dk ombytter hurtigst muligt varen uden ekstra omkostninger for dig. Såfremt det ikke er muligt at vurdere, om varen er skadet som følge af, at emballagen er skadet, skal det noteres på fragtbrevet, at der kan være en skade på varen. Såfremt det viser sig, at varen har en mangel, skal du reklamere til festtema.dk i rimelig tid, gerne inden 7 dage, dog ikke senere end 2 måneder efter.HUSK: billeddokumentation af emballage og skaden på varen er altid en god ide. Send det til info@festtema.dk eller som MMS med angivelse af dit ordrenummer til 30737019, så hjælper vi dig.
Reklamationer:
Der ydes 2 års reklamationsret på alle produkter i henhold til købeloven. Dette betyder, at du i tilfælde af en mangel ved varen, enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen. Den endelige løsning afhænger af den konkrete situation og betinges af, at reklamationen er berettiget og ikke opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadevoldende adfærd. En eventuel fejl eller mangel skal i henhold til købeloven påberåbes inden for rimelig tid efter manglen viser sig. Det er din pligt at angive, og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen har ytret sig.Første skridt ved reklamation er ALTID at kontakte kundeservice, så vi kan sikre at sagen håndteres korrekt og klares hurtigst muligt. Kontakter du kundeservice, fremsendes udførlig beskrivelse af, hvordan en reklamation klares nemmest og hurtigst for alle parter.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Har du kontaktet kundeservice, kan vi endda fremsende en forudbetalt returlabel.
Varen sendes til:
Festtema.dk
Meterbuen 15
2740 SkovlundeNår du returnerer varen, skal du altid vedlægge ordrenummer og oplyse, hvad problemet er. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Og husk desuden at varen altid skal sendes tilbage forsvarligt indpakket, og med original emballage samt eventuelt display materiale.
Betaling
Hos festtema.dk skal du betale dine varer, før vi afsender din ordre.
Betalingskort
Du kan betale online med følgende betalingskort: Dankort, VISA, VISADankort. VISA Electron, MasterCard og MasterCard Debit.Betaling med privatkort er gebyrfrit, mens betaling med firmakort pålægges det af kortudsteder opkrævede gebyr.
Vi kan desværre ikke på forhånd oplyse, hvad dette gebyr er, da det varierer fra kortudsteder til kortudsteder. Men eventuelle gebyrer oplyses i forbindelse med gennemførelse af betalingen, før endelig godkendelse.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Selve betalingen trækkes først, når ordren er sendt, og festtema.dk fremsender herefter en faktura som dokumentation for selve transaktionen.
EAN
Det er også muligt at betale med EAN nummer. Betaling med EAN-nummer sker i forbindelse med check-out, og vælges som betalingsform i stedet for betaling med kort.Kunder fra Københavns kommune, der betaler med EAN-nummer, skal desuden huske at angive bruger-ID sammen med gyldigt EAN-nummer.
Bank overførsel
Som erhvervskunde er det desuden muligt at betale med en bankoverførsel. Denne service er udelukkende for erhvervskunder, og vi gør opmærksom på, at varer IKKE sendes, før betalingen er registreret på vores konto i Sydbank.Ved betaling via bankoverførsel skal der angives ordrenummer som reference for indbetalingen. Betaling via bankoverførsel pålægges desuden et administrationsgebyr på kr.: 29,-.
Gebyrer
Festtema.dk opkræver en række gebyrer i særlige tilfælde, og disse er:
- Fakturagebyr ved betaling via bankoverførsel: 29,- kr.
- Gebyr for uafhentede varer i pakkeshop eller ved ”modtagelse nægtet”: 75,- kr.
- Administrationsgebyr ved manglende ordrenummer ved returnering af varer: 49,- kr.
- Erstatningsgebyr ved manglende returnering af originalemballage/ displaymateriale: 49,- kr.
- Gebyr for overskridelse af returfristen, minimum 49,- kr.
Annullering af gennemført ordre
Festtema.dk forbeholder sig retten til at annullere en gennemført ordre i tilfælde af tydelige fejl i eksempelvis prissætningen eller i tilfælde af svindel. Sker dette, vil den aktuelle kunde få besked herom på den oplyste e-mail.
Fortrydelsesret:
I henhold til forbrugeraftaleloven har du altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på nettet. Fortrydelsesretten løber, fra du modtager din vare. Ved udnyttelse af fortrydelsesretten skal varen tilbageleveres i væsentlig samme mængde og stand for at det fulde beløb returneres.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i brug.
Tager du varen i brug og alligevel returnerer den herefter, hæfter du for den værdiforringelse, som dette medfører. Værdiforringelsen vurderes individuelt og fra gang til gang, men kva vores produkters art og egenskaber, vil værdiforringelsen oftest være lig hundrede procent.
Ved køb af produkter er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur for at betingelserne for at benytte fortrydelsesretten, er opfyldt. Det er derfor altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil du har fundet ud af, om du vil beholde det købte eller ej.
Udvidet returret
Som en udvidet service vil vi indenfor 14 dage fra din modtagelse af pakken tilbyde at tage kostumer retur, selvom den krævede original emballage (dvs. papskive/display og plastiketui) mangler. Såfremt du måtte ønske dette, fratrækkes et gebyr på 49 kr.Såfremt denne service ikke ønskes udnyttet, kan vi ikke tilbyde nogen udvidet returret.
BEMÆRK! Dette er ikke en del af den lovpligtige fortrydelsesret, men en udvidet returret, som Festtema tilbyder dig.
Husk, at du stadig skal anmelde din brug af returretten her. Når vi har modtaget varen, sætter vi det fulde beløb ind på din konto. Tilbagebetalingen vil altid foregå via betalingskortet eller via netbank. Der kan ikke udbetales kontanter.
Begrænsning af returretten
Af hensyn til hygiejne og din tryghed som kunde, kan følgende produkter hverken returneres eller byttes hvis emballagen er brudt:- Parykker
- Oppustelige effekter
- Kontaktlinser
- Makeup
- Vipper
- Skæg
- Undertøj
- Andre éngangsartikler
Ovenstående varer i uåbnet emballage kan naturligvis returneres, når bare det sker senest 14 dage efter modtagelse og i øvrigt jævnfør vores normale betingelser.
Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Når du fortryder dit køb, kan varen sendes retur til nedenstående adresse. Husk at vedlægge en kopi af din faktura i dette tilfælde. Du er også velkommen til selv at aflevere varen på adressen, men husk da stadig at medbringe din faktura.
Returadresse:
Festtema
Meterbuen 15
2740 Skovlunde
Ved personlig returnering af varer købt online skal du være opmærksom på, at vi modtager og kvitterer for modtagelsen af dine returvarer i butikken. Tilbagebetaling/ kreditering foregår dog altid via bogholderiet senest 14 dage efter modtagelsen og altid via samme betalingsform som ved det oprindelige køb.Festtema.dk modtager ikke returvarer, der er sendt på efterkrav eller sendt uden omdeling. Pakker, der bliver sendt til os uden omdeling til vores returadresse, vil IKKE blive afhentet, men returneres typisk af Postnord eller GLS, når liggefristen udløber
Tilbagebetaling/ kreditering
Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen naturligvis til dig når vi har modtaget varen retur. Dette sker altid via samme betalingsform som anvendt ved den oprindelige bestilling. Har du betalt med Dankort føres pengene altså tilbage på samme kort.Varen skal returneres ubrugt, intakt samt i original emballage. Der må ikke være påsat mærkater eller skrevet direkte på originalemballagen. Returbeløbet overføres senest 14 dage efter, at festtema.dk har modtaget varen, og der tages forbehold for yderligere ”forsinkelse” hos især VISA Electron og MasterCard debit.
Det fremmer ekspeditionen, hvis fyldestgørende informationer følger pakken. Fx kopi af ordrebekræftelse eller kopi af forudgående korrespondance mv. Husk eventuelt registrerings- og kontonummer for den bankkonto, hvortil refusionen skal foregå, hvis den oprindelige betaling er sket via bankoverførsel.
Du kan IKKE fortryde købet ved blot at nægte at modtage varen eller at udelade afhentning af pakken i en pakkeshop. Uafhentede pakker og ordrer, hvor modtagelse er nægtet, bliver pålagt et returhåndteringsgebyr på 75,- kr. svarende til, hvad fragtleverandøren opkræver festtema.dk.
Købeguide
Sådan foretager du et køb på www.festtema.dk
1. Læg varen i indkøbskurven
På hvert varekort er der en ”Læg i kurv” knap. Denne knap skal du klikke på, hvis du ønsker at lægge varen i indkøbskurven. Øverst i højre hjørne af skærmen kan du hele tiden se antallet af produkter, du har liggende i kurven, og når du klikker på kurven, ser du oversigten over de varer, der ligger der. Totalprisen bliver også vist. Her har du også mulighed for at fjerne produkter.
2. Gå til kassen
Når du har fundet alle de varer, du ønsker at købe, skal du gå til indkøbskurven og herefter trykke på ”Til kassen” under din bestilling. Du er nu i gang med at købe de varer, som ligger i din kurv.
3. Bestilling / kundeoplysninger
Her skal du udfylde dine personlige oplysninger. Hvis der er en anden leveringsadresse end faktureringsadresse, skal dette angives.
Det er vigtigt, at dine kundeoplysninger udfyldes korrekt, og det er 100% dit ansvar. Dette er et krav således at varen bliver afsendt til den rigtige adresse, så vi kan komme i kontakt med dig, hvis vi skulle have et spørgsmål i forbindelse med din ordre, og så vi kan sende dig en ordrebekræftelse og faktura på mail.
4. Leveringsmåde
Her skal du angive, hvordan du ønsker din ordre leveret. Du skal som minimum vælge fragtleverandør og eventuelt også vælge leveringssted (privat adresse, erhvervsadresse eller pakkeshop).5. Betaling
Her vælger du den betalingsform, du ønsker at anvende. Du kan betale med følgende:
Kort (online), EAN-nummer eller via bankoverførsel.
6. Godkend ordre
Inden du fortsætter med eventuel kortbetaling, beder vi dig bekræfte dine oplysninger, dit køb, og at du har læst og accepteret vores forretningsbetingelser.
Tryk på knappen ”Gå til betaling”, hvis du ønsker at godkende ordren.
7. Gennemfør betalingNår du kommer ind på dette skærmbillede, er du i et ”sikkert område”. Dette betyder, at alle dine oplysninger bliver krypteret (gjort ulæselige), når de sendes ud over internettet. Indtast de nødvendige oplysninger og tryk herefter på ”videre”.
8. OrdrebekræftelseNår din ordre er gennemført, vises en kvittering for gennemførelsen på skærmen, og umiddelbart herefter modtager du en egentlig ordrebekræftelse på mail. I ordrebekræftelsen står alle oplysninger, som skal bruges i forbindelse med din ordre.
Har du IKKE modtaget en ordrebekræftelse på e-mail senest 5 minutter efter gennemført ordre, er der sket en fejl. De mest almindelig fejl er:
- Ordrebekræftelsen er havnet i dit spamfilter
- Der er sket en tastefejl i forbindelse med angivelse af e-mail adresse
- Teknisk fejl i forbindelse med fremsendelse af e-mailen
Ligger ordrebekræftelsen IKKE i dit spamfilter, bedes du kontakte kundeservice hurtigst muligt. Modtager du ikke din ordrebekræftelse, får du sandsynligvis heller ikke yderligere informationsmails med oplysninger om; ordre-status, trackingnummer og faktura.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, mobiltelefon nummer og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Her under igen; navn, adresse, e-mail og mobiltelefon nummer til GLS, DAO eller Postnord.
Personoplysningerne registreres hos Funny Business International ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med få andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.Den dataansvarlige på www.festtema.dk er Søren Mejnertz.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@festtema.dk.
Cookies
På festtema.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig som forbruger.
En cookie er en betegnelse for, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk).
På den måde ved serveren (f.eks. et websted) i forbindelse med brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personfølsomme oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, f.eks. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til, er at genkende din PC.
Rent teknisk kan cookies deles op i to typer. Den ene type kaldes ”sessioncookies” og den anden ”permanent cookies”. ”Sessioncookies” er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden. ”Sessioncookies” gemmes ikke på din PC, men forsvinder, når du lukker din web-browser. ”Permanent cookies” gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En ”permanent cookie” er med til, at vores server kan genkende din PC næste gang, du logger ind på vores hjemmeside.
Du har altid mulighed for at slette cookies fra din PC. Det kan f.eks. gøres på følgende måde: I Internet Explorer 9.X, slettes cookies under menuen ”sikkerhed” > ”slet browserdata” > vælg ”cookies” og tryk ”slet”.
Hvis du har spørgsmål angående dine cookies, kan du henvende dig til vores dataansvarlige; Søren Mejnertz via kundeservice. Skriv til info@festtema.dk eller ring på 7020 3740.
Log statistik
Log statistik bruges på festtema.dk og betyder, at et statistiksystem (google Analytics) opsamler information som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vores webshop har haft, hvor de kommer fra, og hvilken del af webshoppen de besøger mm. Festtema.dk gør brug af log statistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.
Oplysninger afgivet af festtema.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos festtema ApS, har du altid ret til at gøre indsigelser mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til vores dataansvarlige Søren Mejnertz.
Ved tilmelding til vores nyhedsbrev registrerer vi dit navn og din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.
E-mærkets forbruger hotline
Festtema.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker, har du altid adgang til e-handelsfondens forbruger hotline.
Du kan kontakte E-handelsfonden på tlf. 44 85 85 90 (hverdage mellem kl. 9-15) eller på e-mailadressen: post@ehandelsfonden.dk. De besvarer mails indenfor 24 timer i hverdagen.
Andre klagemuligheder
Som forbruger har du i øvrigt en række klagemuligheder, når noget går galt. Varer og tjenesteydelser kan du klage over via den offentlige forbrugerportal www.forbrug.dk.EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet land.
Klag via EU-kommisionens online klageportal her
Datapolitik
I forbindelse med brug af www.festtema.dk og ikke mindst bestilling registreres data om dig og din brug af siden.
Persondata
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Dette indebærer: navn, adresse, e-mail og mobiltelefon nummer, som videregives til GLS, DAO eller Postnord.
Personoplysningerne registreres hos Funny Business International ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med enkelte andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@festtema.dk.
Den dataansvarlige hos www.festtema.dk er Søren Mejnertz.
Cookies
På festtema.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet samt dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig som forbruger.
En cookie er en betegnelse for, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk).
På den måde ved serveren (f.eks. et websted) i forbindelse med brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personfølsomme oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, f.eks. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med midlertidigt gemte (cachede) filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig om, hvornår du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til, er at genkende din PC.
Rent teknisk kan cookies deles op i to typer. Den ene type kaldes ”sessioncookies”, og den anden ”permanent cookies”. ”Sessioncookies” er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden. ”Sessioncookies” gemmes ikke på din PC, men forsvinder, når du lukker din web-browser. ”Permanent cookies” gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En ”permanent cookie” hjælper vores server til at genkende din PC næste gang, du logger ind på vores hjemmeside.
Kategorier
-
-
Produkt information
Kategorier