Social Ansvarlighed
Vi sætter handling bag ordrerne
Det gør en forskel, når virksomheder tager ansvar, og selv mindre virksomheder som os, har et medansvar for blandt andet miljøet, menneskerettigheder og ikke mindst for det lokalsamfund, vi er en del af.
Festtema, der ejes og drives af Funny Business Internatioanl, er ingen undtagelse og derfor har vi formuleret to konkrete politikker, som vi arbejder aktivt med i vores hverdag. F.eks. har vi introduceret konkrete tiltag, for at give tilbage til lokalsamfundet, vi har erstattet plastikposer med genanvendelige stofposer, og skubber på for at sikre arbejdsforholdene hos eksterne leverandører.
Nogen kalder det Corporate Social Responsibility (CSR), men vi kalder det blot sund fornuft, og bestræber os på at gøre en forskel, ved at gå forrest med konkret handling.
Festtema Miljøpolitik Festtema Kodeks
Sponsorater og donationer
Som udgangspunkt tilbyder vi ikke ad-hoc sponsorater eller donationer. Dette skyldes at der findes så mange gode sager, at vi ikke kan pålægge vores medarbejdere, ansvaret for at vurdere og vægte alle de henvendelser, vi løbende modtager angående sponsorater og donationer.
I stedet har vi fastlagt følgende "regelsæt" for, hvordan vi giver tilbage til lokalsamfundet.
Årets støttemodtager
Støtte til humanitært arbejde og NGO'er
- Varerne til bruges til at fremme organisationens kerneformål
- Varerne skal leveres til organisationens officielle adresse
- Varerne skal ikke bruges til videresalg.
Udklædningsdonation
Festtema kan ikke garantere for indholdet af, hvad der bortdoneres hvert år, og både garanti og ombytningsret frafalder på varer, der modtages i donation. Historisk set har der dog været et bredt udvalg af både voksen- og børnekostumer, diverse udklædningstilbehør samt enkelte mekaniske Halloween props.
Festtema støtter MiljøvenligPakning
MiljøvenligPakning er et frivilligt initiativ for virksomheder, der ønsker at pakke og sende varer med omtanke for miljøet. Essensen med MiljøvenligPakning er at samle virksomheder, der deler omtanken for miljøet, og som ønsker at sprede budskabet og kendskabet til den indvirkning emballage har på klodens ressourcer.